23948sdkhjf

Campadre satsar fysiskt

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Shoppingklubben Campadre satsar fysiskt i Stockholm och tar över Gallerians övre plan med sin datadrivna popup-butik. E-handelssajten flyttar utvalda delar av sitt sortiment till en sommarbutik där stockholmare och turister kan shoppa mode, skönhet och inredning till onlinepriser.

Läs också: Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Dessutom kan man hänga i iZettles sommar-lounge, testa glassnyheter i en glassbar och använda den senaste butiksteknologin som interaktiva skärmar, virtuella köer och ljudduschar.

Emma Lundberg och Hannah Nordenström, projektledare hos Campadre förklarar:

– Ytan kommer bli mer än bara smart shopping. Genom exklusiva kundevents, träningspass tillsammans med FitnessCollection, influencer-träffar, och spelningar med Epidemic Sounds artister vill vi ge tillbaka till våra kunder och etablera Campadres varumärke som Nordens ledande mötes- och marknadsplats för företag och trendmedvetna konsumenter.

Tillsammans med bland andra personalpartnern Gigstr vill man se hur tillfälliga butiker, flexibel personal och butiksteknologi såsom smarta klockor kan skapa engagerande butiksupplevelser och samtidigt effektivisera bemanningen.

Läs också: De öppnar retail-lab i nya Gallerian

Gigstrs vd Rasmus Solholm säger: – Genom att integrera smart teknik och vår gigbaserade personal kan man både optimera sin bemanning, ge bättre kundservice och hjälpa personalen att veta var i butiken de behövs och när.

Linus Kaasik, medgrundare av Nordic Tech House som utvecklat konceptet är nöjd att butiksprojektet äntligen är igång:

– Vi är otroligt glada över att äntligen få starta igång vårt STHLM Retail Lab-initiativ tillsammans med Campadre, en aktör som verkligen ligger i framkant.

– Vi ser även framemot att få visa upp hur man med hjälp av teknik kommer att kunna erbjuda bättre kundupplevelser och underlätta i beslutsfattande.

Läs också: Rusta poppar upp

Partner i projektet är också iZettle vars kassasystem är byggda för att göra både butiks- och onlineköp så enkla som möjligt.

– Vi har länge pratat om att gränsen mellan att driva företag online och offline håller på att suddas ut. Vi är med på det här initiativet för att på ett kul sätt visa upp vad som kan hända där i gränslandet och vad generation z, som i dag utgör en tredjedel av alla konsumenter, efterfrågar, säger Sara Arildsson, operativ chef på iZettle.

Campadre Summer Shack har öppet mellan 3 juli och 30 september i Gallerian i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Clas Ohlson förtätar butiksnätverket i Stockholm

Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

På nytt jobb
Går till Butterick’s

På nytt jobb
Han blir vd för svenska McDonald's

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Nyhetsbrev

Nespresso byter läge och lanserar nytt butikskoncept

Arkiv

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Lämnar XL-Bygg för konkurrent

Åhléns nyinviger i Falun

1

Stort svenskt intresse för obemannade Moby Mart

På nytt jobb
Han ska leda Coops nya Digital-enhet

Kinnevik säljer i Zalando

Nu vill regeringen införa skatt på plastbärkassar

På nytt jobb
Trio ska sköta ruljansen i och omkring Mood

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

På nytt jobb
Får nytt jobb hos Boozt

Byter läge efter 25 år

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Kungsängen testar också pop up-koncept

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Nordligaste Byggmaxbutiken

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Ökad försäljning för H&M

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Här stänger G-Star Raw

Ska garantera Lindex säkerhet

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.159