23948sdkhjf

Jollyroom ska nå 2 miljarder 2021

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hade en omsättningstillväxt i fjol med 453 miljoner.

Jollyroom, som sedan 2010 säljer baby- och barnartiklar på nätet, omsatte drygt 1,4 miljarder 2018 och ökade därmed omsättningen från föregående år med 453 miljoner.

Läs också: Jollyroom får nya miljonböter för vilseledande reklam

– Vi omsatte 1011 miljoner 2017 och 1464 miljoner 2018. Den totala tillväxten för 2018 landar på 453 miljoner kronor. 2018 blev ett fantastiskt tillväxtår för företaget. Det är stora siffror i en liten bransch. Vi vill tacka alla anställda, kunder och våra partners för ett fantastiskt år, säger Ole Sauar, vd Jollyroom.

Nu siktar e-handlaren på att nå 2 miljarder år 2021 genom ambitionen att bli så bred att e-handlaren blir föräldrars one-stop-shop när det gäller produkter till baby- och barn upp till 12 år.

Nu bygger e-handlaren ett nytt lager om 77 000 kvadratmeter i Sörred i Göteborgs hamn som Jollyroom menar är Nordens största e-handelslager och dit verksamheten successivt flyttar över under 2019 och 2020. Det blir totalt 77 000 kvadratmeter och allt ska vara klart mot slutet av 2020.

Bolagets ägs till 62,5 procent av grundaren Ole Sauar medan resterande del ägs av Egmont.

Mer om:Jollyroom
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Miljonbonus till Gekås personal – försäljningen ökar i lågsäsong

Ny vd för Oscar Jacobson

Herrmodebolaget värvar vd från Leo Vegas.

Nyöppning för Arken zoo

Lanserar ny nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Hon blir vd för Daymaker

90 berörs när Dollarstore skiftar lagerort

Nyhetsbrev

Motrörelse premieras – Repameras grundare får utmärkelse

Belönas för arbetet med White Monday.

Arkiv

Bra år för byggmaterial – trots svagt avslut 

Acne Studios byter läge – tillfälligt

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Hon går till RO

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Cykelkraft i nya händer

Säljer i MQ

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Lyko till Femman

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Rekordlåg framtidstro i handeln

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Clas Ohlson backade i december

Här ökar Jula närvaron

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.125