23948sdkhjf

Så ser nya NK Sport ut

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Den 10 september öppnar nya NK Sport, som Habit tidigare skrivit om, på varuhuset på Hamngatan i Stockholm. Den nya multibrandsatsningen spänner över drygt 1 500 kvadratmeter på herrmodeplanet på plan 3 i varuhuset men totalt samsas sex nya avdelningar på en yta om drygt 2 000 kvadratmeter när varumärkesbutiker för Sail Racing, J.Lindeberg Sport, Barbour, Lacoste och Lululemon även räknas in.

Den nya multibrandytan öppnas av Marc Nylander, vars vision är att presentera progressiva sport- och outdoor varumärken på ett helt nytt sätt.

- Det saknas en premiumdestination för sportprodukter i Sverige och jag anser att NK är rätt plats att skapa den på. Vi vill med en avskalad kontemporär interiör exponera sport- och fritidsvarumärken på ett sätt som tidigare endast förknippats med high end modebutiker. Vi vill omdefiniera begreppet sportbutik, säger Marc Nylander, entreprenören bakom NK Sport.

Under tisdagsmorgonens pressfrukost säger han till Habit att han är väldigt stolt över ytan, sortimentet och att han också fått möjlighet att plocka in helt nya varumärken och också får möjlighet att sälja märken som tidigare inte funnits i fysisk miljö.

– Jag är helt övertygad om att press och influencer som är här i dag gillar konceptet men det stora testet blir i morgon när butiken öppnar på riktigt och kunderna förhoppningsvis hittar hit och ska bli inspirerade, hitta nya märken och produkter och ska vilja handla, säger Marc Nylander till Habit.

Han har arbetat med att ta fram konceptet i knappt ett år. Ytan är ritad av arkitektbyrån Guise och creative director Anton Wikner och materialen är i huvudsak aluminium och betong i en stilren och avskalad miljö.

Ett brett sortiment av varumärken finns i multibrandbutiken och fokus ligger på produkter för yoga, löpning, träning, cykling och outdoor. I sortimentet ryms bland andra Patagonia, Houdini Sportswear, The North Face, Fjällräven, Arc Teryx, Klättermusen, Haglöfs, Snow Peak, Mammut, Salomon, Lundhags, Roa Hiking, Icebug, Osprey, Poc Sports, Oakley, Sweet Protection, Vaurnet, Pas Normal, Specialized, Filippa K Sport, Manduka, Under Armour, Reebok, YMR Track Club, Doxa, Satisfy, Casall, Hoka One, Asics, New Balance och District Vision. 

Mer om: NK | NK Sport
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
H&M-konkurrent hämtar ny vd från H&M

Nya ägarna till Forever 21 tillsätter Daniel Kulle som vd.

Second hand egen kategori hos Zalando

Underklädeskomet ska växa med e-handel

Cecilia Marlow lämnar Svenska Handelsfastigheter – oense med ägarna

Loomis köper finländsk jätte med uttagsautomater

Emmaus tredje second hand-butik

Nyhetsbrev

Så flyttade Lyko till nytt automatiserat centrallager

55 000 artiklar, tre miljoner produkter på fyra dagar. “Jag är så stolt över våra medarbetare.”

Arkiv

På nytt jobb
Myrorna rekryterar kommunikationschef

Avtalsrörelsen
Så vill facket ändra OB-ersättningen

Jollyrooms första butik – planerar fysisk expansion

Nästa butiksöppning för Kungsängen

Avtalsrörelsen
Vill ha individuella löner för handelns tjänstemän

Lager 157 går in på nya marknader

Miljardbolaget vill växa i Norden. Här är planen.

Försämrat resultat för e-butiker med smycken

Två nya Jyskinvigningar

Make Up Store i rekonstruktion

Sminkkedjan kan inte betala löner, skatter och leverantörsskulder.

Shopgun blir eReklamblad

Forever 21 lever vidare trots konkursen

Icas obemannade test – fler unga kunder och höga snittköp

Branschen hoppas matcha krympande bokrea

Minskad omsättning för live video-shopping-bolag

Finska Posten köper Aditro

Bh-experter i Victoria's Secrets nya svenska butik

Här är trenderna från megamässan Euroshop

Digitala provrumsspeglar, hologram och doftmoln bland det som väckte mest uppmärksamhet i Düsseldorf.

De mörka molnen har skingrats för nätbutikerna

Så sålde Boozt – uppdaterar finansiella mål

Positivt för Lexington – men modeförsäljningen minskar

Minskat resultat för Björn Borg

På nytt jobb
Akademibokhandeln värvar från Indiska

Bankkontor blir godisbutik – godiskedjan växer

Dubbelöppning för Arken Zoo

Här lägger designbutiken ned

Blir driftschef hos Löplabbet

Ny ansvarig för Arket

Buttericks breddar butiksnätverket med shop-in-shop

Apotek365 drar upp omsättningen för Iapotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experien...

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Sänd till en kollega

0.157