23948sdkhjf

Tror på pop up-butiken – ska rekrytera 200 medarbetare

Retail Knowledge spår att många varumärken själva ska ta kommandot över sin fysiska närvaro i kölvattnet av ett förändrat butikslandskap där flera återförsäljare stängt butikerna.

Därför räknar bemanningsföretaget med att rekrytera 200 medarbetare till sin pop up-avdelning under det kommande året.

Med tillfällig retail slipper varumärkena den klassiska detaljhandelns krav om rikstäckande verksamhet över årets alla månader. Här pratar vi snarare om att verka exakt på rätt ort vid rätt tillfälle", skriver aktören i ett pressmeddelande.

– Vi har under 2019 sett en stor ökad efterfrågan från våra kunder att driva och bemanna tillfällig retail med allt vad det innebär ur ett personalperspektiv. Störst efterfrågan är det inom storstadsområdena men just nu driftar vi en pop up i Charlottenberg. Ytterligare fem pop ups planeras att dra igång under november och december, säger Fredrik Weisten, vd och grundare av Retail Knowledge.

Bolaget, som även har verksamhet i Danmark, har sedan tidigare cirka 400 butiksmedarbetare som hjälper ett stort antal företag med butiksbemanning runt om i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

1.006