23948sdkhjf

Varner startar ny nordisk modekedja

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekoncernen vill ”ta en ny och tydlig position genom ett nytt kedjekoncept på den nordiska klädmarknaden".

Norska modekoncernen Varner, där bland andra Bik Bok, Volt, Dressmann och Carlings ingår, står i begrepp att utveckla och lansera en nytt klädkedjekoncept som ska lanseras i Norden.

Det framgår av en rekryteringsannons via Linkedin där koncernen söker en brand director/retail director till en ny modekedja.

Satsningen bekräftas också av Julie Bragli Eckhardt, kommunikationschef hos Varner, som i ett mejl till Habit skriver att bolaget för närvarande inte vill kommentera satsningen men ska återkomma när mer finns att berätta.

Konceptet ska enligt annonsen var en digital och fysisk affär i premiumsegmentet och ett kedjemärke med fokus på hållbar design.

”Som en del av Varners offensiva insatser i Norden vill vi ta en ny och tydlig position genom ett nytt kedjekoncept på den nordiska klädmarknaden. Vi söker nu en innovativ, konceptuell och kommersiell ledare med detaljhandelserfranhet från ”online first", skriver Varner i annonsen.

Konceptet ska utvecklas i Oslo och vara en del av Varner som i dag består av tio modekoncept och omfattar 1 500 butiker i åtta länder.

Mer om: Bik Bok | Carlings | Cubus | Varner
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Japansk kedja till Gallerian

Clas Ohlson hyr ut jullådor

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Apotea bästa nätbutik – igen

Nyhetsbrev

Kedjorna som är bäst på mersälj

Arkiv

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Textilbolag i konkurs

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

Fler vill ha installerat – Elon ökar försäljning av tjänster

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

Så sålde Clas Ohlson

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Karl Hedin köper upp två bygghandlare

Växer i Värmland

Rekord för Black friday – kläder och hemelektronik mest poppis

Bygghemma överträffade förväntningar på köpfesten 

1

E-handelsgurun: ”Lägg ner olönsamma butiker”

Moon-Suck Song listar skälen till varför e-handeln kommer att vinna slaget om framtidens konsumenter.

1

Leksaksjätte tappar kedjeledare

Kedjeledaren för Lekextra, Ringo och Kozmos lämnar posten.

Kökstillverkare öppnar nytt

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Pris regerar under Black friday

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Här öppnar Ideal of Sweden

Arbetsmiljöverket slår till mot e-handlarna

På nytt jobb
Från Clas Ohlson till Intersport

Flash satsar i Danmark

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.312