23948sdkhjf

Skönhetsaktör i ny skrud

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Parfym.se firar tillväxt med ny varumärkesplattform, grafisk identitet och sajt.

Sedan starten 2005 har Parfym.se vuxit till en av Nordens största skönhetsaktörer och omsättningen uppgick 2019 till drygt 223 miljoner kronor vilket var en ökning från drygt 201 miljoner kronor 2018. Samtidigt ökade rörelseresultatet till nära 33 miljoner kronor ifjol från drygt 27 miljoner kronor 2018. 

Läs också: Butik för Parfym.se – tar över efter Grand Parfymeri

Skönhetsaktören påbörjade förra året ett omfattande varumärkesarbete med ny varumärkesplattform, grafisk identitet och sajt. Den 15 juni sjösattes den nya sajten som kommit till i samarbete med byråerna Story Relations och Good Luck Have Fun. 

 Vi har vuxit snabbt och lönsamt tack vare vårt datadrivna arbetssätt, och nu var det ett naturligt steg att även förnya vårt varumärke. Vi har arbetat stenhårt och jag är väldigt stolt över resultatet som tagits fram med Story Relations och GLHF, säger Darko Drašković, vd på Parfym.se i en kommentar

Varumärkesplattformen är tänkt att skapa en tydlig riktning för förtagets kommunikation.

– Det har mynnat ut i en clean grafisk identitet och ny sajt där vi lyckats kombinera smarta digitala verktyg och användarvänlighet med stilren design som framhäver vårt sortiment, och en inbjudande och självsäker attityd som speglar varumärkets personlighet.

E-handlaren har bland annat  skapat en layout och typografi som ska vara dynamisk och lätt går att översätta till stora och små skärmar. Därtill har identiteten arbetats om för att andas permium och som helhet kunna bära de många varumärkernas olika uttryck.

– Parfym.se har tidigare främst kommunicerat rationella värden. Det har förvisso varit ett framgångsrecept på så sätt att de byggt en lönsam affär, men andra faktorer såsom preferens, varumärkeskännedom och kännedomen om det breda sortimentet, har hamnat i skymundan. Det har varit väldigt roligt att grotta ned oss i detta för att landa i en varumärkesplattform som även ger plats åt emotionella aspekter av varumärket. Redan nu ser vi att många nya, spännande kommersiella samarbeten har knutits som ett resultat av det nya Parfym.se, säger Helya Houshmand, kommunikationsstrateg och vd på samarbetspartnern Story relations.

Mer om: parfym.se
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

JOBB I FOKUS

Startsidan just nu

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Klart: Coop öppnar obemannade butiker

Ellos ska lansera heminredning från Jotex i Europa

Miljardvallen sprängd för Jula i juni

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Nyhetsbrev

Instabox över en miljon användare – fyrdubblar omsättningen

Arkiv

Ingelsta Kalkon stänger tre delikatessbutiker

Coop släpper ny scan- och betalapp – öppnar upp för obemannat

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Handelstrender: Färre men större företag – och mer värderingsstyrt

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Alla butikerna som invigs när etapp 2 öppnar på Torps köpcentrum

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Tillfällig Lagerhaus även till C4

Nya kreditlagen träder i kraft – rusning till Swish

Ikea försöker sälja Norrlands största köpcentrum

Konkurrensverket granskar e-handeln

Succé för tillfällig taxfreebutik i köpcentrum

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Microsoft byter retailstrategi – stänger alla 83 fysiska butiker

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Bekräftat: Uniqlos öppningsdatum för andra svenska butiken

Ur & Penn byter plattform – lanserar ny nätbutik

Invigningsdags för Naturkompaniet

Svensk Handel rasar mot Postnord: ”Tondövt”

Lagerhaus pop up-satsning fortsätter – ny tillfällig butik

Jula väljer Hässleholm

Här slår Stadium igen butiken

Arbetsmiljöverket inspekterar smittrisker inför semestertider

Cdon lanserar fransk e-handelsjätte i Sverige

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Här byter Apoteket Hjärtat läge

Zalando öppnar fler butiker

På nytt jobb
Apoteksgrupppen värvar från Waynes Coffee

Se alla Företagens egna nyheter

Ljud som säljer och musiken som vi minns

Upplevelse i Butik – Så skapar du en butik som Säljer!

Vad är sinnesmarkandsföring?

IMAS levererar besöksräknare till Polestars nya showrooms

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Rensa luften från bakterier med rätt dofter.

Skydda anställda mot kontakt med kunder.

Ta vara på doftens helande kraft i virustider

A50- en kraftfull Android mobil POS

Skapa enkelt skyltar med instruktioner och anvisningar

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Wave of brands confirmed for top retail event in Stockholm

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Sänd till en kollega

0.095