23948sdkhjf

Skönhetsaktör i ny skrud

Parfym.se firar tillväxt med ny varumärkesplattform, grafisk identitet och sajt.

Sedan starten 2005 har Parfym.se vuxit till en av Nordens största skönhetsaktörer och omsättningen uppgick 2019 till drygt 223 miljoner kronor vilket var en ökning från drygt 201 miljoner kronor 2018. Samtidigt ökade rörelseresultatet till nära 33 miljoner kronor ifjol från drygt 27 miljoner kronor 2018. 

Läs också: Butik för Parfym.se – tar över efter Grand Parfymeri

Skönhetsaktören påbörjade förra året ett omfattande varumärkesarbete med ny varumärkesplattform, grafisk identitet och sajt. Den 15 juni sjösattes den nya sajten som kommit till i samarbete med byråerna Story Relations och Good Luck Have Fun. 

 Vi har vuxit snabbt och lönsamt tack vare vårt datadrivna arbetssätt, och nu var det ett naturligt steg att även förnya vårt varumärke. Vi har arbetat stenhårt och jag är väldigt stolt över resultatet som tagits fram med Story Relations och GLHF, säger Darko Drašković, vd på Parfym.se i en kommentar

Varumärkesplattformen är tänkt att skapa en tydlig riktning för förtagets kommunikation.

– Det har mynnat ut i en clean grafisk identitet och ny sajt där vi lyckats kombinera smarta digitala verktyg och användarvänlighet med stilren design som framhäver vårt sortiment, och en inbjudande och självsäker attityd som speglar varumärkets personlighet.

E-handlaren har bland annat  skapat en layout och typografi som ska vara dynamisk och lätt går att översätta till stora och små skärmar. Därtill har identiteten arbetats om för att andas permium och som helhet kunna bära de många varumärkernas olika uttryck.

– Parfym.se har tidigare främst kommunicerat rationella värden. Det har förvisso varit ett framgångsrecept på så sätt att de byggt en lönsam affär, men andra faktorer såsom preferens, varumärkeskännedom och kännedomen om det breda sortimentet, har hamnat i skymundan. Det har varit väldigt roligt att grotta ned oss i detta för att landa i en varumärkesplattform som även ger plats åt emotionella aspekter av varumärket. Redan nu ser vi att många nya, spännande kommersiella samarbeten har knutits som ett resultat av det nya Parfym.se, säger Helya Houshmand, kommunikationsstrateg och vd på samarbetspartnern Story relations.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.109