23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Selfmade hoppas växa digitalt – men öppnar även för fler butiker

Lanserade ny webbutik häromveckan.

I fjol bytte danska familjeföretaget Stoff & Stil namn till Selfmade.

Detta då kedjan, grundad i danska Herning 1980, ville att namnet bättre skulle avspegla en önskan om att följa och inspirera kunden i den kreativa process mer än att bara sälja metervaror, sybehör, mönster, garn och hobbyartiklar.

När nu skyltar bytts på de fysiska butikerna så var det dags för nästa del i transformationen; att gå live med en ny webbutik. Med den nya webbutiken, indelad i fem kategorier, och med drygt 8 000 produkter vill kedjans bjuda på inspiration med filmer, trendartiklar, skarpare produktinformation och  gör det själv-guider.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.174