23948sdkhjf

Suget efter lyxprodukter ökar

När pandemin avtar ökar suget efter lyxvarukonsumtion. Det återspeglas i LVMH:s rapport för tredje kvartalet som rapporterar om en försäljning på 19,8 miljarder euro.

Försäljningsresultatet motsvarar en organisk tillväxt om 19 procent jämfört med samma period 2021. Det är 0,7 miljarder euro mer än analytikernas prognoser.

Segmentet mode och lädervaror, där bland andra Louis Vuitton ingår, landade intäkterna på 9,7 miljarder kronor. Det motsvarar en organisk tillväxt om 22 procent.

Försäljningen i segmentet vin och sprit, med bland andra Moët Hennessy, landade på 1,9 miljarder euro vilket motsvarar en organisk tillväxt om 14 procent.

I det franska holdingbolaget LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) ingår ett 60-tal välkända lyxvarumärken inom mode och läderprodukter, parfym och kosmetik, klockor och smycken, detaljhandel samt vin och sprit.

Bland varumärkena märks, förutom grundarna, Dior, Kenzo, Givenchy, Marc Jacobs, Fendi, Donna Karan, Guerlain, Acqua di Parma, Tag Heuer, Sephora, med flera.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Samarbete och pandemi islossning för snabbväxande skokedja
De är finalister i ”Årets Centrumutvecklare 2023”
Debatt: Agera nu för att skydda varumärket i den virtuella världen
Mekonomen stänger i Finspång
Hööks testar breddad pop up i Nordstan
Här öppnar Gina Tricot outletbutik
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078