23948sdkhjf

Jula går in på ny marknad med e-handel

Österrike blir aktörens första renodlade e-handelsmarknad.

Jula har tidigare aviserat om att ta steg in på för detaljhandelsjätten nya marknader med att öppna e-handelsförsäljning i Europa. Nu kliver Jula in i Österrike med webbutik och landet blir därmed den första renodlade e-handelsmarknaden för aktören.

– Vi ser en stor kommersiell potential på den österrikiska marknaden, säger Jonas Järrenfors, marknadschef på Jula.

− Vi börjar med Österrike för att bygga lösningar som borgar för en effektiv utveckling av e-handel i fler europeiska länder. Vi vill skaffa oss erfarenheter i Österrike som vi kan ta med oss in i fler länder i Europa, säger Jonas Järrenfors vidare.

Utmaningen blir att enligt kedjan vara snabbfotade och göra rätt kanalval och erbjuda efterfrågat utbud för att nå nya kunder.

Parallellt med lanseringen i Österrike fortsätter kedjan att titta på fler europeiska marknader som kan bli aktuella för e-handel framöver, heter det i ett pressmeddelande.

− Nu är det viktigt att vi skapar oss en klar bild av hur marknaden fungerar och hur vi möter kunderna på bästa sätt. Genom att dra lärdom av Österrike, kan vi höja expansionstakten och fortsätta etablera oss i fler länder. På Jula siktar vi alltid högre och vi ser enorma möjligheter att nå ut med vårt erbjudande i stora delar av Europa, säger Jonas Jerrenfors.

Jula har totalt 121 varuhus samt e-handel i Sverige, Norge, Polen och Finland.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Clas Ohlson minskar personalstyrkan med 85 tjänster
2022 – Året då nostalgin flödade
Ica lanserar hårt besparingsprogram – 200 tjänster ska bort
XL-Byggs nya flaggskepp i Jönköping klar för start
Nu satsar Lyko fysiskt i Finland – här öppnar första butiken
Efter guldruschen – Zoo.se vill vara snabbfotad
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109