23948sdkhjf

Vänder på företagsnamnet för att hjälpa klimatet

Under en månad testar megastora franska sport- och friluftskedjan Decathlon att skylta om och vända på sitt varumärke för att inspirera till återbruk av sportutrustning.

Kampanjen genomförs i Decathlons butiker i Belgien med syfte att uppmuntra kunderna till omvänd shopping. Det betyder att kunderna kan sälja tillbaka gammal eller oanvänd utrustning till butikerna som åtar sig att reparera och återförsälja produkten med garanti.

Syftet är att återanvända så mycket sportutrustning som möjligt för att minska miljöbelastningen och reducera avfallet.

”Den här månaden heter Decathlon nolhtaceD eftersom en återköpshandling är som att shoppa omvänt”, skriver företaget på sin Instagramsida.

 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Clas Ohlson minskar personalstyrkan med 85 tjänster
2022 – Året då nostalgin flödade
Ica lanserar hårt besparingsprogram – 200 tjänster ska bort
XL-Byggs nya flaggskepp i Jönköping klar för start
Nu satsar Lyko fysiskt i Finland – här öppnar första butiken
Efter guldruschen – Zoo.se vill vara snabbfotad
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078