23948sdkhjf

Vänder på företagsnamnet för att hjälpa klimatet

Under en månad testar megastora franska sport- och friluftskedjan Decathlon att skylta om och vända på sitt varumärke för att inspirera till återbruk av sportutrustning.

Kampanjen genomförs i Decathlons butiker i Belgien med syfte att uppmuntra kunderna till omvänd shopping. Det betyder att kunderna kan sälja tillbaka gammal eller oanvänd utrustning till butikerna som åtar sig att reparera och återförsälja produkten med garanti.

Syftet är att återanvända så mycket sportutrustning som möjligt för att minska miljöbelastningen och reducera avfallet.

”Den här månaden heter Decathlon nolhtaceD eftersom en återköpshandling är som att shoppa omvänt”, skriver företaget på sin Instagramsida.

 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Biltema till Ronneby – långa köer till invigningen
Ny kedja vill fajtas om lågpriskunderna
Tar klivet över till första fysiska butiken
Ny duo till Elon Group
Ska utveckla Jaktias butiker
Ny rapport: ”Handlarna börjar se ljusare på framtiden”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093