Kappahls vd Elisabeth Peregi i stor intervju: ”Vi vill hylla mångfalden i vardagen”
Efter 19 år hos största konkurrenten Lindex blev pandemin, på det nya uppdraget som vd för modekedjan Kappahl, ett rejält uppvaknade. ”Vi tog tid till att fokusera på kunden, varumärket, nutid och framtid. Det har varit bra för hela organisationen”, säger Elisabeth Peregi.
Kappahls vd Elisabeth Peregi ser att modeindustrin börjar ta sitt ansvar även om förändringar kan ta tid. Foto: Cecilia Hallin, Elstudio
Knappt har handeln passerat pandemipuckeln förrän nästa kalldusch knackar på dörren. Men hur den närmaste framtiden blir med lågkonjunktur, inflation och skenande energipriser är inget som Elisabeth Peregi vill ta ut i förskott. Pandemiåren var en lärorik tid och med facit i hand har Kappahl blivit ett starkare företag. Pandemin, tycker hon, ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration