23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Näthandeln är en stor utmaning för småföretagarna

Att sätta upp en webbshop är enkelt idag. Men att ranka högt på Google är betydligt svårare.

För småföretagaren som säljer garn, egna konstverk, böcker eller något annat är det lätt att försvinna som en nål i en höstack på nätet idag.

Garn och hobbyprodukter
Garn och andra hobbyprodukter säljer förvisso stort på nätet och allt fler upptäcker fördelarna med att handla online. Inte minst produkter som garn som väger lite och tar lite plats är populärt på nätet. Dessa produkter kostar lite att skicka med posten och ryms ofta i brevlådan. Det gör det både billigt och bekvämt för konsumenterna. Om du klickar på länken här kommer du kunna läsa mer om garn och hur du beställer garn på nätet.

Näthandeln växer i rask takt men som vi nämnt är det svårt för småföretagare att hävda sig. De har inte råd att lägga enorma summor på annonsering på sociala medier och Google. Och det gör att de lätt försvinner i mängden.

Hur kan småföretagarna vinna mark på nätet?
Genom att använda sig av SEO (Search Engine Optimization), även kallat sökmotoroptimering kan även småföretagarna locka till sig ett stort antal kunder. Sökmotoroptimering handlar om att skriva relevant innehåll med rätt nyckelord. Dessutom gäller det att använda nyckelorden lagom ofta. Att länka till andra relevanta sidor och att själv bli länkad till är också viktiga faktorer inom SEO.

En stor fördel med SEO är att det egentligen inte behöver kosta några pengar alls. Det kräver ingen stor marknadsföringsbudget. Istället handlar det om kunskap och tid. Alla kan lära sig SEO och med tålamod och gediget arbete kan även en småföretagare lycka inom det här området. Den som blir duktig kan använda sig av Google Analytics för att analysera trafiken och förbättra sin webbsida. Det kallas för one site-optimering och är avgörande för att bli framgångsrik inom e-handeln idag.

Sänd till en kollega

0.016