Prisbelönad marknadschef ska leda Powers intåg i Sverige
– Målet är att ta marknadsandelar från dag ett. Det var omöjligt att tacka nej till den resan, kommenterar Eddie Hernandez, som tillträder tjänsten som head of marketing på Power Sweden den 1 september.
Hernandez har lång erfarenhet från hemelektronikbranschen. Han kommer närmast från Samsung och har totalt tillbringat 19 år av karriären på Elgiganten och dess norska moderbolag Elkjøp Nordic.
– Jag är övertygad om att mina tidigare erfarenheter kommer att vara till stor hjälp för mig i arbetet att bygga upp kännedom för Power i Sverige.
Power, som 2017 bytte namn från Expert, utlovar en storsatsning efter övertagandet av alla svenska Mediamarkt-varuhus. Med Eddie Hernandez har en ny pussbelbit adderats till den svenska ledningen med vd Robert van Toor i spetsen.
– Eddies omfattande kompetens gällande marknaden och elektronik blir en otrolig tillgång för oss vid lanseringen i Sverige. Han har dessutom en unik förståelse för detaljhandel eftersom han har flerårig erfarenhet från butik- och försäljningsjobb. Dessutom är han en fantastisk person som kommer passa väl in i vår kultur. Vi är säkra på att detta är en perfekt matchning för oss, säger Robert van Toor i en kommentar.
Power planerar att göra fullskalig entré på den svenska marknaden i höst. Elektronikjätten är i full färd med att ställa om butiker och förbereda sig för lanseringen, men vill ännu inte ange en exakt lanseringsdag.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.