I undersökningen jämförs 28 svenska varumärken med en betydande internationell närvaro. För de tio varumärken med flest antal sökningar på Google sker 80 procent av sökningarna utanför Sverige.
I topp ligger skovarumärket Axel Arigato och outdoorföretaget Revolution Race med totalt 450 000 sökningar vardera per månad. Tätt därefter hamnar det webb...
Svenska varumärken syns på nätet: ”Skickliga på att bygga sin story”
Svenska varumärken har stark internationell närvaro. Det visar en ny undersökning från den digitala marknadsföringsbyrån 56K digital i Stockholm, som har analyserat sökdata från Google.
Revolution Race och Axel Arigato är två varumärken som lyckats slå sig fram på nätet internationellt. Foto: Revolution Race/ Axel Arigato
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration