23948sdkhjf

Svenska varumärken syns på nätet: ”Skickliga på att bygga sin story”

Svenska varumärken har stark internationell närvaro. Det visar en ny undersökning från den digitala marknadsföringsbyrån 56K digital i Stockholm, som har analyserat sökdata från Google.
I undersökningen jämförs 28 svenska varumärken med en betydande internationell närvaro. För de tio varumärken med flest antal sökningar på Google sker 80 procent av sökningarna utanför Sverige.

I topp ligger skovarumärket Axel Arigato och outdoorföretaget Revolution Race med totalt 450 000 sökningar vardera per månad. Tätt därefter hamnar det webb...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078