23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svenska varumärken syns på nätet: ”Skickliga på att bygga sin story”

Svenska varumärken har stark internationell närvaro. Det visar en ny undersökning från den digitala marknadsföringsbyrån 56K digital i Stockholm, som har analyserat sökdata från Google.

I undersökningen jämförs 28 svenska varumärken med en betydande internationell närvaro. För de tio varumärken med flest antal sökningar på Google sker 80 procent av sökningarna utanför Sverige.

I topp ligger skovarumärket Axel Arigato och outdoorföretaget Revolution Race med totalt 450 000 sökningar vardera per månad. Tätt därefter hamnar det webbaserade väggkonstföretaget Desenio med 368 000 sökningar i månaden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093