23948sdkhjf

Därför har Norge blivit hett för svenska retailföretag – det krävs för att lyckas

Norge är hett bland svenska butiksföretag. Alltfler tar klivet över gränsen och etablerar sig i vårt västra grannland. Dagens Handel har tittat på förutsättningarna för att lyckas i ett land som står utanför EU, med utspridd logistik och med stor nyfikenhet på det mesta som är svenskt.
Dåvarande näringsminister Björn Rosengren kallade en gång Norge ”den sista Sovjetstaten”. Det var 1999, känslorna svallade över den norsk-svenska gränsen och förhandlingarna om ett samgående mellan norska Telenor och svenska Telia var inne i sitt slutskede.
– Det är så oerhört nationalistiskt, sade han medan kameran rullade.
Det blev ingen affär ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093