23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kunderna välkomnar personalisering – men inte till vilket pris som helst

Nästan hälften av svenskarna tror att i framtiden kommer rätt produkter till dem i stället för att de behöver söka upp produkterna själva, skriver marknadsföringsexperten Jim Rudall i ett debattinlägg om vikten av personaliserat innehåll.  

Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.


Personalisering håller snabbt på att bli avgörande för en marknadsföringskampanjs framgång. Konsumenter förväntar sig relevant innehåll, och många ser fördelarna. Enligt Intuit Mailchimps rapport Brand Trust in the Age of Information Overload gillar nästan hälften (48 procent) personaliserat innehåll, medan bara 16 procent inte gör det.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141