23948sdkhjf

Har vi setts förr?

Det händer nästan varje dag att jag springer på någon som jag känner igen i Stockholm. Ofta tänker jag: ”Har vi inte setts förr?” Så stannar jag och säger: ”Hej, det var längesedan. Du ser likadan ut som när vi träffades för fem år sedan.” Att säga så till en annan människa är, i de flesta fall, smickrande. Våra ansikten är det viktigaste vi har, om man ser det som en produkt. Ditt ansikte är ditt varumärke, även om frisyren är ändrad eller glasögonen nya så är det ditt ansikte som gör att jag stannar och pratar.

Samtidigt är förändringen viktig. Få av oss skulle ha ett livslångt lager med exakt likadana Musse Pigg-tröjor som kändes så rätt när du var 12 år, ha samma obefintliga frisyr från ett års ålder till 85-årsdagen eller bo i samma flick- eller pojkrum hos mamma och pappa alltid. Vi produktutvecklar och förändrar våra egna varumärken ju mer vi växer och ju äldre vi blir, samtidigt som vi vårdar våra varumärken så att igenkänningen är i det närmaste total även 20 år efter att vi slutat gymnasiet och går på klassåterträff. Att gå in i en butik, eller komma till en citykärna som man inte besökt sedan 1990 och se att det ser likadant ut är inte smickrande. Inte mot den butiken eller staden. En bra handlare eller centrumledare förändrar sin plats och sitt utbud efter kundernas efterfrågan, olika samhällstrender och mode. Den butik som stannar kvar i det gamla går i nästan alla fall snart omkull, den citykärna som vägrar möblera om tappar sina kunder. Som den föränderliga bransch vi på Dagenshandel.se försöker spegla så måste också vi förändra oss. Sajten har sett likadan ut och fungerat på samma sätt i närmare tre år, det är dags för oss att möblera om i butiken och att fräscha upp vårt varumärke. Samtidigt vill vi att du ska stanna upp och tänka: “Har vi inte setts förr?” för vi vill att du ska känna igen vårt ansikte, vårt varumärke. Vi har lämnat koltåldern bakom oss, skaffat en ny frisyr och gamla erfarenheter. Avdelningarna är lättare att hitta med vinjetterna i toppen, fler nyheter ryms på mindre plats och veckans fråga har fått ett ansiktslyft. Några nyheter har också dykt upp, som topplistan över de mest lästa artiklarna i veckan och vinjetten Hallå där. Det går också att mejla genom att klicka direkt på bylinen av den som skrivit artikeln. Gör gärna det och säg vad du tycker om vår nya sajt, för trots allt så har vi ju träffats förr och vem blir inte glad av hälsningen: ”Hej, det var länge sedan”?

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047