JC:s reklam sågas av målgruppen
Närmare 300 personer har tillfrågats om reklamen under april, och enligt undersökningen blev 16 procent av samtliga tillfrågade mindre intresserade av att handla på JC efter att man sett tv-reklamen. Av de tillfrågade ansåg 41 procent att reklamen gav en negativ bild av tjejer och 19 procent av kvinnorna som svarade på frågorna tyckte att de blev mindre intresserade av att handla på JC. Enligt Dagens Media, som presenterar undersökningen, tyckte däremot 29 procent av männen att bilden man får av tjejer var positiv och hälften av de tillfrågade över 50 år var positivt inställda till reklamen. Av klädföretagets målgrupp, tjejer mellan 16 och 29 år, ansåg bara 15 procent samma sak. Av de kommentarer som lämnades om reklamen framgick att många tyckte att reklamen fokuserar mer på Carmen Electras bröst och rumpa än på kläderna som JC säljer, att budskapet är oklart eftersom det är svårt att se kopplingen till JC:s kläder och att reklamfilmen cementerar traditionella könsmönster.