23948sdkhjf

Coop satsar på eget lågpriskoncept

UPPDATERAD Coop öppnar en egen lågpriskedja. Med låg bemanning, stort urval och låga priser och genom att inte packa upp varorna utan sälja dem direkt från pallar tror Coop att man kommer att kunna pressa priserna rejält.

Totalt ska man erbjuda runt 6 000 artiklar, och det kommer att finnas både färskvarudisk och färdigpackade varor, enligt Dagligvarehandeln. Först ut med det nya lågpriskonceptet blir Norge, där kedjan ska öppna mellan 15 och 20 butiker fram till 2007, år 2009 ska man ha över 50 butiker. Troligen kommer butikerna även till Danmark. De främsta konkurrenterna i segmentet blir Lidl och Rema. - Svenska Coop Extra är förebilden i ett gemensamt nordiskt utvecklingsprojekt för storbutiker med riktigt låga priser. Koncepten kommer att anpssas efter marknadssituationen i de respektive länderna. I Sverige handlar det inte om någon ny kedja utan om en utveckling av Coop Extra som också kommer att testa delar av nyheterna så småningom, säger Magnus Frisk informationschef på Coop till Dagens Handel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063