23948sdkhjf

Nytt koncept ska locka tillbaka Twilfits kunder

Twilfit ska förändra hela sitt koncept. Med nya produkter, en ny målgrupp, ett koncept för kvinnligt välbefinnande och en utlandssatsning ska Twilfit återerövra en marknad som vänt dem ryggen för länge sedan.

Enligt vd Anders Arnborger har det nya Twilfit premiär i augusti, och under hösten ska ytterligare fem butiker göras om till det nya konceptet som består av underkläder, accessoarer, välbefinnande och kroppsvård. Målgruppen ska sänkas till 30-plus och prissegmentet ska röra sig från mellanskiktet till ett lågt övre segment. – Det förvånar mig inte heller om ett och annat doftljus dyker upp. Vi flörtar lite med yogatrenden och går på trenden i västvärlden att kvinnan vill ägna mer tid åt sitt eget välbefinnande, säger Anders Arnborger till Näringsliv 24. Twilfit har i dag 38 egna butiker och 10 franchisebutiker i Sverige, år 2008 ska omvandlingen av alla butiker vara klar. Man hoppas på en omsättning om 300 miljoner det första räkenskapsåret, när kedjan vuxit med 50 procent satsar man på andra länder.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064