23948sdkhjf

Axfood ”gör en Ikea” och sänker priserna

Willys, som är Axfoods billighetskedja, ska bli alla barnfamiljers vän. Det genom att sänka priserna på vissa basvaror för småbarn. Det gäller främst blöjor och välling.

Anders Quist , tillförordnad vd på Willys, säger i en presskommentar att Willys vill gynna barnfamiljer och att prissänkningen är till för att stärka relationen till dem. – Barnfamiljer är en viktig målgrupp för oss. Kampanjen är ett led i att ytterligare stärka relationen och faktiskt ”ge tillbaka” till en av våra trogna målgrupper. Detta är inget tillfälligt extrapris utan vår nya prisnivå och ska ses som en långsiktig och tydlig prisstrategi från vår sida, säger Anders Quist. Under våren har kedjan provat lägre priser på välling och blöjor i vissa butiker, och nu blir prissänkningen permanent i alla Willysbutiker. Prissänkningen motsvarar ett värde på cirka 20 miljoner kronor beräknat på årsbasis för Axfood.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078