23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kapp Ahl utbildar för kunderna

Kapp Ahl utbildar 3 000 personer i sina butiker för att möta kraven från kunderna.

Kapp Ahl menar att deras kunder i allt större utsträckning vill välja plagg och varor själva. Därför ska man nu utbilda sin personal i ett nytt bemötande av kunderna. Samtidigt ska butikerna göras aptitligare. – Fokus har gått från att personalen ska finnas ute i butik, för att hjälpa kunden att hitta vad den behöver, till att kunden själv hittar sina kläder. Därefter ska de få snabb hjälp i kassan. Detta ställer nya krav på våra butiker och vår personal och utbildningen ska hjälpa oss att bli ännu bättre på att möta kundernas behov, säger Kapp Ahls vd Christian W Jansson. Samtidigt som utbildningen hålls i Sverige, Norge, Finland och Polen kommer kreatörer och kommunikatörer att gå igenom Kapp Ahls 270 butiker för att se över och förbättra varuvisningen i butikerna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079