23948sdkhjf

Kunderna lockas trots ombyggnad

Ringens köpcentrum på Södermalm i Stockholm har genomgått, och genomgår, omfattande renoveringar. Trots det lockas kunderna till köpcentrumet.

Under 2006 hade Ringen en omsättningsökning på sju procent jämfört med år 2005. – Förståelse för hur handlarens värld ser ut är A och O för att inte tappa omsättning vid ombyggnad, säger Jonas Holmer, affärsområdeschef Ringen Centrum. Hos oss ska till exempel 15 000 besökare passera in och ut varje dag, just genom de dörrar som entreprenören jobbar med. Och det ställer mycket speciella krav på lyhördhet och planering. I somras påbörjades ombyggnaden av Ringen Centrum. Under hösten har ett tiotal butiker flyttats omkring och centrumet har fått nya entréer och nytt ytskikt i gångstråken. Flera butiker har också varit helt stängda under perioder och kunderna har trängts med byggarbetarna. Men Jonas Holmer tror att god planering ligger bakom den lyckosamma utvecklingen i centrumet. ¬– Ombyggnationen har planerats mycket noggrant. Vi har också jobbat offensivt med information gentemot handlare och entreprenör. Hela projektorganisationen har varit mycket lyhörd. Här finns både handlare och drygt 5 miljoner besökare att ta hänsyn till, säger Jonas Holmer. Det nyrenoverade Ringen Centrum öppnar den 26 maj i år.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065