23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Åhlénsgruppen redo för öst

En stabil helårsrapport från Åhlénsgruppen bäddar för etablering i Finland.

Åhlénsgruppens nettoomsättningen ökade under 2006 med 10 procent till 5 448 miljoner kronor (4 962). Rörelseresultatet ökade till 321 miljoner kronor (205) och resultatet efter finansiella poster ökade 59 procent till 307 miljoner kronor (193). - Vi har öppnat ett tjugotal nya butiker och varuhus, och även förberett lanseringen av Kicks i Finland. Vår verksamhet i Norge har utvecklats mycket positivt, säger Åhléns koncernchef Bjarne Mumm. Åhlénsgruppens långsiktiga fokus är tillväxt i Östersjöregionen, under 2007 inleder vi vår expansion i Finland. Åhléns-varuhusen har utvecklats positivt under året. Ett nytt varuhus har öppnats i Partille och ytterligare ett antal har genomgått betydande om- och tillbyggnader. Kicks snabba expansion fortsätter. Under 2006 etablerades 15 nya butiker och vid utgången av 2006 drev Kicks 100 butiker i Sverige. Etableringen i Finland har inletts. Den första butiken öppnades 1 februari 2007. Under 2006 öppnades sex nya Lagerhaus-butiker och vid utgången av 2006 fanns sammanlagt 20 butiker i Sverige. Den norska verksamheten förbättrade såväl omsättning som resultat. Det framgår av Åhlénsgruppens bokslut för 2006.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078