23948sdkhjf

Livet går att köpa i svenska butiker

Ordet livsstil har blivit lika viktigt som att äta mat. Alla ska ha en livsstil som speglar vem och framför allt hur man är. Och butikerna har tagit tillfället i akt och hakat på trenden. Det är hög tid att sälja din livsstil till dina kunder.

Inredningskedjan Granit har sedan starten hållit hårt på att det är konceptbutiker för en livsstil. I höstas lanserade kedjan en klädkollektion som personifierar Granit. – En kollektion med avskalade mjuka basplagg blev en utveckling av Granit-konceptet och går hand i hand med livsstilskonceptet. En livsstil är både hur ditt hem ser ut och hur du ser ut, menar Eva Lena Degerhäll, pressansvarig och ansvarig för kollektionen. Grundarna av Granit kommer från klädbranschen. Tanken på en klädkollektion har funnits sedan starten. När kläderna lanserades var det för att man ville utöka möjligheterna till en hel livsstil med mjuka basplagg som ”andas Granit”. Plaggen går också mycket riktigt i Granits färger från vitt till svart. Lite friare än Granit är amerikanska Urban Outfitters som öppnat en butik i Stockholm. Kedjan finns i Storbritannien, Irland, Kanada, USA och Danmark. Butiken i Stockholm är den första svenska. I en lokal på 1 400 kvadratmeter blandas dyra och billiga plagg och möbler med lekfulla inredningsdetaljer och second hand. – Vi säljer inte bara ett enda koncept till våra kunder. I vår butik finns många olika stilar. Tanken är att kunderna ska kunna hitta sin egen stil, och de som redan har en egen livsstil ska hitta kläder och inredning som motsvarar den hos oss, säger Kajsa Christersdotter, ansvarig för herravdelningen på Urban Outfitters i Stockholm.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.408