23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Arla och Scan samarbetar om barns matlust

Mjölkjätten Arla och köttjätten Scan samarbetar under våren i ett projekt för att få barn mer intresserade av matlagning och näringslära.

Genom kampanjen ”Vinn en gårdsfest” ska barn på förskolor, dagis och daghem i Sverige göra en egen maträtt av tolv ingredienser. Vinnaren får en gårdsfest. – Idén med kampanjen är matglädje och leklust i köket. Till barn kan man göra många roliga och varierande maträtter samtidigt som kosten blir näringsriktig. Samarbetet låg nära eftersom våra produkter är viktiga delar av måltiden, säger Margareta Thorgren, informationsdirektör Scan AB.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|