23948sdkhjf

Skidboxföretag blev årets varumärke

Tidningen Sportfack gav igår, söndag, skidboxföretaget Thule utmärkelsen Årets Svenska Varumärke 2014. Varje år ges utmärkelsen till de varumärken och produkter som gjort störst intryck på svenska sport- och fritidsbranschen under året.
Juryn ger följande motivering för utnämningen: Att tänka utanför boxen är inte lätt. Speciellt inte för ett varumärke som har lyckats inom sin nisch. Årets vinnare har på ett imponerande sätt breddat sig utan att göra avkall på sin ursprungliga affärsidé att transportera prylar.

– Vi har under de senaste åren tydligare fokuserat mot sportbranschen, både internationellt och på den svenska marknaden. Vi har breddat vårt erbjudande med nya produktkategorier som sportväskor, barnvagnar för aktiva föräldrar, cykeltransportväskor och mycket mer. Vi syns sedan ett antal år också tydligare och i fler sportbutiker genom vårt butiksprogram och vi har på ett bättre sätt lyckats få ut våra produkter i olika sammanhang i media, säger Andreas Holm, säljansvarig för Norden och Baltikum på Thule Group.

Thule har sportbutiker som en av sina viktigaste försäljningskanaler sedan många år och företaget har tidigare mottagit utmärkelsen ”Årets leverantör” ett flertal gånger av amerikanska REI som är världens största återförsäljare inom sport och fritidsbranschen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063