23948sdkhjf

Jula friar till företagskunderna

Jula startar ytterligare en kundklubb. Kundklubben riktar sig specifikt till företag och föreningar.
Jula har sedan hösten 2011 en konsumentkundklubb med två miljoner medlemmar.

Nu lanseras Jula ytterligare en kundklubb, Julapro, specifikt för företag och föreningar. Kundklubben är digital och kortlös. Kunden kan ansöka om medlemskap, genomföra köp och legitimera sig på webben och i kundklubbens-app. Kunden kan också följa upp sina köp, vad man handlat, vem som handlat och när det handlats.

– Den digitala lösningen med appen ger kunden total kontroll. Julapro erbjuder en vinn-vinn-situation, dels är det snabbt och enkelt för kunden och dels blir det snabbt och enkelt för våra medarbetare, säger kedjans vd Joachim Frykberg .

Julapro-kunderna får tre procents rabatt på alla inköp. I erbjudandet finns också en bonusstege. Köpen kan göras kredit eller kontant.

Jula har sammanlagt 83 varuhus i tre länder: Sverige 45, Norge 26 och 12 i Polen, där kedjan etablerade sig 2011.

Jula har haft postorderhandel med i sin affär från början. Men i takt med ett ökat antal varuhus, tog ledningen 2011 beslutet att upphöra med distanshandel.

Trafik till varuhusen drivs via hemsidan, med inköpslista, och närvaro i sociala medier.

Förra året omsatte Jula 5,4 miljarder kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094