23948sdkhjf

Kronans Apotek ökade försäljningen med 400 procent

Deras Black Week-kampanj gick hem hos kunderna.

Under veckan steg den totala försäljningen med över 400 procent jämfört med samma period förra året. På söndagen nåddes även en toppnotering med 600 procent fler ordrar gentemot 2016.

Det är första året som vi gör en större satsning på Black Week och det märktes tydligt i försäljningen under hela veckan. Att söndagen slår alla tänkbara rekord för oss känns extra kul och väldigt motiverande, säger Fredrik Ljungström, sortiments och marknadsdirektör Kronans Apotek i ett uttalande.

Även besöksantalen mångdubblades i jämförelse med föregående år. Bra priser och unika erbjudanden i kombination med rätt digital marknadsföring förklarar succén, enligt Kronans Apotek.

Nu satsar de mot julen.

Vi har satsat mycket på e-handeln under året och tagit stora steg framåt när det gäller sortiments- och prisstrategi samt snabbare hemleveranser. Hela årets försäljningsutveckling på e-handeln, och inte minst Black Week-kampanjen, vittnar om att vi gör rätt och bra saker. Nu ser vi fram emot julhandeln och även här gör vi en tydlig satsning med fina julklappserbjudandenavslutar Fredrik Ljungström.

Imorgon inleds deras julkampanj med bland annat en digital julkalender.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093