23948sdkhjf

E-handelsföretag tar in 10 miljoner

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Webgallerian satsar på internationell expansion – i samband med detta söker de nya investerare.

– Vi har vidareutvecklat Webgallerian 3.0 till en riktigt avancerad och attraktiv marknadsplats på nätet och har lagt en mycket god grund för en snabb nordisk tillväxt. Vi söker nu tillväxtkapital från ett antal investerare för en fortsatt satsning på främst marknadsföring men även organisation och teknik, säger vd Ingemar Gleissman som grundade Webgallerian 2012 i ett uttalande.

Webgallerian är en marknadsplats på nätet som samlar mindre och medelstora webbutiker i en gemensam digital galleria.

Tanken är att plattformen ska fungera som ett "skyltfönster". 

– Vi har ett väl utmejslat koncept med redan 140 anslutna webbutiker som erbjuder fler än 425 000 produkter på en typ av marknadsplats som internationellt sett visat sig mycket framgångsrik. Vi är redo för en snabb nordisk expansion och söker nu finansiella partners för att accelerera denna process, säger Ingemar Gleissman.

Webgallerian öppnar därmed för delägare i en publik emission på maximalt 10 miljoner kronor under perioden 4 december till och med 29 december 15:00.

Priset är 9,25 kronor per aktie vilket motsvarar en bolagsvärdering (pre-money) på cirka 60 miljoner kronor. 

Marknadsplatsen fungerar i dag i en alfaversion med fortsatt vidareutveckling av vissa funktioner. En skarp slutversion förväntas lanseras senare i december.

Mer om: Webgallerian
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Microsoft köper mark i Sverige

Arkiv

Dole säljer i Sverige och Finland

Flera finalister i marknadsföringstävling

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Lyko börjar med paketskåp

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

Betaltjänsten Glase lägger ner

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Matsmart retirerar från Norge

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158