23948sdkhjf

Appen ökar Dagmars digitala fokus

| Av Ylva Åkesson | Tipsa redaktionen

Modevarumärket Dagmar har kommit långt på sin digitaliseringsresa. Hälften av e-kunderna använde mobilen.

– Från att ha gått från prestigefyllda varumärken, över stora mäkta influencers kommer inflytandet nu att vara tillbaka hos oss som modevarumärke och som bolag. Men då måste vi verkligen ha något att berätta.

Det säger Karin Söderlind, en av tre grundare till svenska modevarumärket Dagmar.
Efter att i slutet av 2016 konstaterat att hälften av märkets e-kunder gjorde sin köp i mobiltelefonen har Dagmar kommit långt på en digital förändringsresa som i grunden förändrat företaget.

Läs också: Digitala butiker ska utmana Amazon
Nu i slutet på hösten lanserade märket en app, som man hoppas ska hålla dialogen med kunderna levande och involvera dem direkt bolagets beslutsprocesser.
– Vi vill helt enkelt bli mer personliga, nakna och transparent inför kunden, säger Karin Söderlind som också ser hur appen kommer att kunna underlätta samarbetet med nätet av återförsäljarbutiker.

Läs mer kring den digitala transformeringen i handeln i nästa nummer av Dagens Handel på papper!

Mer om: app | digitalisering | mobil
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Heminredningsmärke i konkurs

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Nyhetsbrev

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Arkiv

Direkten öppnar – Intersport stänger

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

176 miljoner till MQ

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Han är ny i Lek- & Babybranschen

Zetadisplay visar stark tillväxt

Sjunde butiken för Dogman

Här stänger Åhléns också

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

Så bygger du en lockande monter

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Lidl-butik vid gränsen försenas

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158