23948sdkhjf

Varuhus satsar på att snärja fler kinesiska turister

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Nordiska Kompaniet har tagit hjälp av Nordic Business House för att nå ut till kinesiska turister på inhemska digitala plattformar.

På WeChat skapas en digital shoppingguide för att öka informationstillgängligheten på plats och för att bidra till en förbättrad shoppingupplevelse. Därtill byggs närvaro och aktivitet på Weibo och Dianping.

Glöm broschyrer, Instagram och Facebook. För att nå ut till den kinesiska kunden krävs kommunikation om varumärket på kinesernas egna digitala plattformar. Nu inleder vi tillsammans med Nordiska Kompaniet ett samarbete för att stärka deras varumärke och attrahera kinesiska turister som reser till Sverige, säger Jonathan Kullman, grundare av Nordic Business House i en kommentar. 

Fler kinesiska turister väntas besöka Norden och även om färre än 10 procent av befolkningen har pass så väntas omkring 200 miljoner kineser resa utomlands under de kommande åren. 

- Vi ser att besöksantalet från Kina ökar i båda varuhusen. NK är en kommersiell och kulturell teater, och det är något som vi vill att alla våra besökare ska få ta del av. Genom att etablera vår digitala närvaro på några av de största kinesiska digitala plattformarna kan vi erbjuda upplevelser, inspiration och historia till kinesiska resenärer, säger Karoline Sönnergren, Servicechef på Nordiska Kompaniet. 

Nordic Business House en digital marknadsföringsbyrå med kontor i Shanghai och Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Ny svensk cykelkedjesatsning

Här kompletterar apotekskedjan Coop och Eurocash – men ännu ingen Ica

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Nyhetsbrev

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

Arkiv

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

På nytt jobb
Icadirektör blir vd på Martin & Servera

Icagruppens strategi- och affärsutvecklingsdirektör ersätter Håkan Åkerström.

Pandora med ny vd

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Åhléns marknadschef får gå efter omorganisation

Hon får utökat ansvar när varuhuskedjan smälter samman marknad och försäljning.

16 nya butiker i fjol

Tvärstopp för Odd Molly

Fortsätter satsning på kontantcenter

Kafékedja öppnar i Kina

Lekextra drar upp tempot – förhandlar om tidigare BR-lägen

Norska Nordic Toy Team har köpt 20 av Top-Toys butiker och förhandlar med fastighetsägare i Sverige om fler butikslägen.

Joe & The Juice-grundaren avgår som vd

Har varit den snabbväxande kedjans vd sedan starten 2002.

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Framgång för Pricer

Kinnevik ny storägare i Mathem

Mathem får in 400 miljoner i cash: ”Stora planer”.

Stärkt Lindex

Ikea öppnar för externa märken

JC i rekonstruktion igen

Rekonstruktören om affärsmodellen som ska rädda JC.

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Nytt läge för Coop

Rejält resultattapp för sportkedjan

Handlare vill se kameror i Stenstan

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Här öppnar Lakritsroten

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

Här tar H&M över efter Willys

Ica-handlare misshandlades blodig

Så ser nya Deichmann ut

Preem fortsätter med Dagab

Familjen Persson har ökat i H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.153