23948sdkhjf

Varuhus satsar på att snärja fler kinesiska turister

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Nordiska Kompaniet har tagit hjälp av Nordic Business House för att nå ut till kinesiska turister på inhemska digitala plattformar.

På WeChat skapas en digital shoppingguide för att öka informationstillgängligheten på plats och för att bidra till en förbättrad shoppingupplevelse. Därtill byggs närvaro och aktivitet på Weibo och Dianping.

Glöm broschyrer, Instagram och Facebook. För att nå ut till den kinesiska kunden krävs kommunikation om varumärket på kinesernas egna digitala plattformar. Nu inleder vi tillsammans med Nordiska Kompaniet ett samarbete för att stärka deras varumärke och attrahera kinesiska turister som reser till Sverige, säger Jonathan Kullman, grundare av Nordic Business House i en kommentar. 

Fler kinesiska turister väntas besöka Norden och även om färre än 10 procent av befolkningen har pass så väntas omkring 200 miljoner kineser resa utomlands under de kommande åren. 

- Vi ser att besöksantalet från Kina ökar i båda varuhusen. NK är en kommersiell och kulturell teater, och det är något som vi vill att alla våra besökare ska få ta del av. Genom att etablera vår digitala närvaro på några av de största kinesiska digitala plattformarna kan vi erbjuda upplevelser, inspiration och historia till kinesiska resenärer, säger Karoline Sönnergren, Servicechef på Nordiska Kompaniet. 

Nordic Business House en digital marknadsföringsbyrå med kontor i Shanghai och Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Från Nespresso till Björn Borg

Hon blir ny marknadsdirektör för sportmodebolaget.

Ny era för Grand Parfymeri

Så ska skönhetsföretaget komma på rätt köl igen.

Ica-handlarens låt blir nytt album

Itab rekryterar ny vd från Ikea

Fler mindre butiker för Elgiganten

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Nyhetsbrev

Jula in i finansbranschen

Arkiv

God start för Bygghemma

Påsken sänkte marsförsäljningen

Lyko växer på nätet – tar marknadsandelar inom hud- och hårvård

& Other Stories öppnar Varuhuset

På nytt jobb
Hon är ny ordförande för Apoteket

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

På nytt jobb
Ska utveckla projekt hos RSD

Blir senior konsult och ska arbeta med strategisk rådgivning och utveckling av handelsplatser.

På nytt jobb
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Fairtrade ökar kraftigt

På nytt jobb
Från HUI till Citycon

Convenience fortsätter växa

Stockmann sänker prognos – oförändrat för Lindex

Fortsatt positivt för Akademibokhandeln

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Orkla

Plantagen satsar på trädgårdstjänster – lanserar Trädgårdshjälpen

Starkt första kvartal för Byggmaterialhandeln

Lokalbyte för Esprit

Så mycket ska Sportamore växa

Jula i god form

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Så sålde Clas Ohlson

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.185