23948sdkhjf

Hon ska leda Åhléns nya koncept – Beauty Bargain

Fortsätter satsa med lägre priser. Öppnar fysiska butiker och e-handel i nytt dotterbolag.

I vår lanserar varuhuskedjan Åhléns nya fristående skönhetskonceptet Beauty Bargain i fysisk miljö och online. 

Fokus i sortimentet ligger på skönhet och välbefinnande men även kringprodukter ska rymmas i sortimentet. Vd för den nya satsningen, som ska drivas som fristående helägt dotterbolag inom Åhléns, blir Caroline Hjelm-Cronstedt. Hon beskrivs ha en gedigen erfarenhet av skönhetsbranschen och varumärkesbyggande från The Absolut Company och L’Oréal.

– Det här är ännu en spännande satsning vi gör för att möta förändrade konsumtionsmönster. Skönhet och välbefinnande är områden som växer stadigt och vi ser att det finns potential för det nya konceptet där kunden kan shoppa ur ett brett skönhetsutbud till lägre priser både online och i fysisk handel, säger Gustaf Öhrn, vd Åhléns, i en kommentar.

Åhléns håller också på och rullar ut det nya outletkonceptet och planerar en egen digital marknadsplats. Nyligen fick marknadschefen gå efter en omorganisation.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111