23948sdkhjf

Så mycket ska Sportamore växa

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren kommunicerar nya finansiella mål.

Styrelsen i e-handelsbolaget Sportamore har beslutat om nya finansiella mål för koncernen och har ambitionen att redovisa en en årlig försäljningstillväxt om 15 till 25 procent.

Läs också: De vill leverera matkassar inom en timme

Försäljning inkluderar egen försäljning och det fulla varuvärdet vid kommissionsbaserad försäljning, skriver bolaget i pressreleasen.

Överordnat fokus på årsbasis ska vara att förbättra underliggande lönsamhet och nå nya kunder och stärka positionen på i de nordiska marknaderna genom ökad varumärkeskännedom.

Vidare ska rörelsemarginalen vara positiv och ökande genom ”ökad operationell effektivitet och skalfördelar”.

I Norden skall rörelsemarginalen uppgå till 5 procent senast 2022 medan marknader utanför Norden skall uppnå en rörelsemarginal om 5 procent på medellång sikt efter lansering, uppger bolaget.

Bolaget lanserar även en uppdaterad utdelningspolicy som lyder "När det fria kassaflödet överstiger attraktiva investeringar i lönsam tillväxt ska utdelning lämnas".

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Kungsängen testar också pop up-konceptet

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Nordligaste Byggmaxbutiken

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Ökad försäljning för H&M

Nyhetsbrev

Nätbokhandlaren varslar personal

Arkiv
1

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Här stänger G-Star Raw

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Kappahl ut – NA-KD in

Axfood ville också köpa Netto

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Ska garantera Lindex säkerhet

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Deras skönhetssatsning i stöpet – klädmärket i nytt bolag

Ica ökar – stort som smått

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

På nytt jobb
Ny vd för Payex

Sällanköpshandeln stod still

Högtalarmärke satsar på tillfällig yta

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Himla breddar utbudet med förvärv

Tredje butiken för Ellos Home

Clas Ohlson fördubblar vinsten

På nytt jobb
Kasthall rekryterar försäljningsdirektör

Elon lanserar ekonomitjänst för handlare

5

Kritikstorm mot Mio efter viral film

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.16