23948sdkhjf

Rekordår för Mio – ökar trafiken både till butik och e-handel

Möbelkedjan kan lägga ett gott år bakom sig med med en ökning inom e-handeln på 28,3 procent och ett besöksnantal till sajten som uppgår till 36 miljoner.

Men kedjan lockar även kunder till de fysiska butikerna och under 2018/2019 hade kedjan 10 miljoner butiksbesökare vilket innebär en ökning på 2 procent från föregående år.

I jämförbara butiker ökade försäljningen med 5,5 procent och totalt 5,8 procent.

Nettoomsättningen för det brutna räkenskapsåret som avslutades 30 april uppgår till 3,6 miljarder kronor jämfört med 3,1 miljarder föregående räkenskapsår.

Rörelseresultatet, EBITDA, uppgick till 290 miljoner kronor jämfört med 250 miljoner föregående år.

- Det är en extremt stark prestation vi gör i år igen. Vi fortsätter ta marknadsandelar såväl i fysisk butik som digitalt samtidigt som det stora detaljhandelsskiftet sker. Den organiska tillväxten är viktig för oss för att skapa förutsättningar att investera i butiksverksamheten. Under året har vi implementerat en ny webbplattform och vi ser redan kraftiga besöksökningar. Första tertialet 2019 ökade besökstrafiken med 36,5% på mio.se, säger Björn Lindblad, vd i en kommentar.

Under året har möbelkedjan lanserat en ny webbplattform.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.433