23948sdkhjf

”Ingen lönsam framtid för handlare att vara billigast"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Arvid Axland är en av många talare som kommer till Retaildagen i oktober.

Den 3 oktober är det dags för årets upplaga av Retaildagen som äger rum på Epicenter mitt i centrala Stockholm och under ledningen av moderator Vanessa Leporati.

Årets tema är kundupplevelsen och under dagen ska ämnet stötas och blötas och belysas ur en mängd olika infallsvinklar.

Läs också: Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Dagen har fokus både på det fysiska kundmötet och den viktiga digitala kundupplevelsen.

En av många talare i det fullspäckade programmet är trendspanaren Arvid Axland, grundare av upplevelse- och kommunikationsbyrån Pool, och författare till boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser.

Till vardags hjälper han företag att bli mer värda genom upplevelseorienterad kommunikation och verksamhetsutveckling.

Vad ska du tala om på Retaildagen?

– Jag kommer att ge mina vinklar och tips hur man kan tänka i omställningen som detaljhandeln är inne i, och ladda sitt erbjudande med emotionella värden. Det är ingen lönsam framtid för handlare att vara billigast och bekvämast. Inte heller att ha störst utbud. Det handlar om förmågan att skapa meningsfulla upplevelser för både kunder och medarbetare, säger Arvid Axland.

I heldagsprogrammet finns även möjlighet att lyssna till Synsams prisbelönte marknadschef Michael Grimborg som ska tala om optikerkedjans transformationsresa till att bli ett livsstilsbolag. 

I talarlistan finns även Therese Reuterswärd som är product manager e-commerce hos Mathem.se och Julia Kronlund, vd för Sevan som båda deltar med insikter från dagligvarubranschen.

 Annelie Gullström, head of business development hos fastighetsjätten AMF Fastigheter, ska tala om vikten av upplevelser inom framtidens retail.

Talar gör även Anders Edlund som är affärsutvecklingschef hos Swish och som ska tala om hur betalningstjänsten kan bidra till en förbättrad köpupplevelse.

Julian Lee, grundare av budbilsföretaget Airmee, ska berätta om hur e-handelslogistik gått från att vara endast vara  en kostnadspost till att allt mer börja ses som försäljningsdrivande aktivitet. 

Leveransenen är en ytterst viktigt komponent i kundupplevelsen också för att bygga företagens kundlojalitet, menar han.

Förutom aktörer från detaljhandel- och dagligvaruhandeln väntar spännande inspel från upplevelseindustrin i form av bland andra talaren Anja Ringdahl, utbildningsansvarig hos Parks and Resorts, om vad handeln kan lära av just upplevelseindustrin.

Under pauser i programmet och under lunch ges även tillfälle att nätverka och etablera affärskontakter med tongivande personer i en detaljhandelsbransch i stor omvandling.

Retaildagen arrangeras av Nordiska Medier och titlarna Dagens Handel, Habit, Fri Köpenskap och Transport & Logistik Idag.

Anmälan och mer information om Retaildagen finns här.

Mer om: Retaildagen
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Hon blir onlinechef på Åhléns

På nytt jobb
Från TV4 till Elgiganten

Clas Ohlson förtätar butiksnätverket i Stockholm

Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Går till Butterick’s

Arkiv

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

På nytt jobb
Han blir vd för svenska McDonald's

Åhléns nyinviger i Falun

Nespresso byter läge och lanserar nytt butikskoncept

1

Stort svenskt intresse för obemannade Moby Mart

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

På nytt jobb
Han ska leda Coops nya Digital-enhet

Lämnar XL-Bygg för konkurrent

Kinnevik säljer i Zalando

Nu vill regeringen införa skatt på plastbärkassar

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

På nytt jobb
Trio ska sköta ruljansen i och omkring Mood

Byter läge efter 25 år

På nytt jobb
Får nytt jobb hos Boozt

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Kungsängen testar också pop up-koncept

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Nordligaste Byggmaxbutiken

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Ökad försäljning för H&M

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Här stänger G-Star Raw

Ska garantera Lindex säkerhet

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Förbättrat Kappahl

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.141