23948sdkhjf

Swedbank Pay och Verifone fördjupar samarbetet

Efterfrågan på paketerade betalningslösningar ökar. Swedbank Pay och Verifone möter den utvecklingen med ett fördjupat samarbete. Genom att kombinera Swedbanks Pay betaltjänster med Verifones terminaler kan parterna tillsammans skapa kundanpassade erbjudanden till små och medelstora handlare.

Swedbanks nya varumärke Swedbank Pay introducerades så sent som den 1 oktober, då Payex och Swedbanks betalningslösningar slogs ihop. Payex varumärke består, men koncentreras till factoringtjänster. Swedbank Pay fokuserar på betaltjänster, och vill bli en plattform för omnikanalbetalningar via det fördjupade samarbetet med Verifone. 

– Med Verifones terminaler kommer vi att kunna erbjuda segmentsanpassade betalningserbjudanden till våra kunder, säger Linus Singelman, vd för Payex och ansvarig för affärsverksamheten Swedbank Pay.

Kollegan på Verifone, Morgan Sellén, ser också positivt på de möjligheter som samarbetet ger.

– Ett naturligt steg i Verifones utveckling, menar Morgan Sellén, vd för Verifone Sweden.

Som en konsekvens av det fördjupade samarbetet kommer Swedbank att sälja sitt ägande om 49 procent i terminaldistributören Babs Paylink till Verifone, där parterna varit gemensamma ägare sedan 1999. Affären förväntas slutföras under fjärde kvartalet i år och bedöms endast ha en marginell finansiell påverkan för Swedbank.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.266