23948sdkhjf

De tar klivet in på Åhléns – ska erbjuda 100 nya varumärken

Varuhuskedjan fortsätter satsningen på att växa också som digital marknadsplats.

Under våren har Åhléns fortsatt arbetet med den tidigare aviserade digitala marknadsplatsen och växer nu ytterligare produkter inom skönhet, mode och hem med produkter från både nya och befintliga varumärken.

Nya kategorier i webbutiken är större möbler, sängar, tapeter och cyklar. 

Målet är att ett 100-tal nya varumärken ska finnas tillgängliga för kunderna till sommaren och  varumärken på marknadsplatsen i vår är Muji, Hillerstorp, Norrgavel, Layered, Sofa store, Stålhästen, kläduthyraren Something borrowed, Woodbird, Artdeco, Studio Lisa Bengtsson och Wall of art.

Genom vår digitala marknadsplats möjliggör vi ett ännu bredare kunderbjudande och vi ser stor potential i att bredda vår affär framåt. Vi har redan trafik till både varuhus och åhlens.se, och över 2,3 miljoner medlemmar som vi hoppas kommer uppskatta att kunna lösa fler av sina kundbehov hos oss, säger Cecilia Mortimer Meurling, Marknads- och försäljningschef på Åhléns.

Åhléns lanserade e-handel först 2016 och i dag motsvarar sortimentet det som erbjuds på varuhuset Åhléns City i Stockholm.

Kunder kan beställa sin vara från en av våra leverantörer online och samtidigt ta del av Åhléns kundlöfte genom hela köpresan. Det ger fördelar som Åhléns-bonus vid köp och på sikt möjlighet att hämta och returnera sin beställning i våra varuhus. Utrullningen av den digitala marknadsplatsen är ett viktigt steg i vår omni-resa, säger Cecilia Mortimer Meurling.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094