23948sdkhjf

Åhléns samlar mode och hem i ett affärsområde – rekryterar chef från Filippa K

Blir affärsområdeschef för mode och hem på varuhuskedjan.

Varuhuskedjan samlar ansvaret för mode- och hemsortimentet under ett gemensamt affärsområde och har rekryterat Anna Lönnerstedt till posten som ny affärsområdeschef.

Hon tillträder den 1 oktober och kommer närmast från rollen som chef för sourcing och produkion hos Filippa K. 

"Som ett led i att ytterligare stärka Åhléns varumärke och position på marknaden samlas ansvaret för mode- och hemsortimentet under ett gemensamt affärsområde", heter det i ett pressmeddelande. 

– Vi är väldigt glada över att Anna Lönnerstedt nu tar rollen som affärsområdeschef för Åhléns mode och hem. Anna, med sin gedigna erfarenhet av att leda och driva förändring och skapa starka kunderbjudanden, kommer att vara en fantastisk tillgång på Åhléns, säger Annica Hagen, vd Åhléns, i en kommentar.

Anna Lönnerstedt har ett längre förflutet i modebranschen och har arbetat i ledande befattningar inom design, sortiment och supply chain hos J.Lindeberg, Gudrun Sjödén och nu senast som sourcing och production director på Filippa K.

– Åhléns är ett starkt varumärke på en spännande resa och jag är glad över att nu bli en del av företaget, som alltid har legat mig varmt om hjärtat och som jag haft en nära kundrelation till. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med mina nya kollegor få arbeta med och utveckla Åhléns framtida mode- och hemerbjudande och därigenom få chansen att inspirera kunderna än mer, säger Anna Lönnerstedt, i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094