23948sdkhjf

Åhléns Outlet vill locka färre till butik – pausar inlägg på sociala medier

Men varuhusen håller öppet som vanligt.

Folkhälsomyndighetens utvidgade och striktare rekommendationer om att undvika butiker och köpcentrum i ett antal län har fått Åhléns outlet att stänga ned sina sociala medier. Detta för att inte "stimulera handeln ytterligare".

Det rapporterar bland andra Vestmanlands Läns Tidning som refererar till ett Facebookinlägg där varuhuskedjans outletkoncept skriver att ”Vi lever i en knasig värld just nu och det är så svårt att veta hur man ska hantera allt som sker.”

Vidare skriver Åhléns Outlet:

”Vi rättar oss efter de rekommendationerna som är och tillsvidare är våra varuhus öppna som vanligt, men vi kommer inte posta inlägg allt för att undvika att stimulera handeln ytterligare. Vi hoppas ni förstår och tycker vi agerar korrekt i detta. Var rädda om er där ute!

Åhléns Outlet, grundat 2018, har varuhus i Västerås, Norrköping, Södertälje, Sundsvall och Örebro samt pop up-yta i Åhléns varuhus i Sickla.

Även i varuhusen i Stockholm City, Göteborg City, Malmö Mobilia, Katrineholm, Karlstad, Stockholm Skanstull och Umeå finns outletkoncept i tillfällig pop upvariant med fokus på mode.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093