23948sdkhjf

Kicks filar på ny mötesplats: ”Kunder söker efter autentisk interaktion, inspiration och råd”

Kicks hoppas på att en ny mötesplats ska ge värdefulla kundinsikter, skapa kundlojalitet och driva försäljning.

Under våren 2021 lanserar skönhetskedjan Kicks Beauty Talks som ska bli en inspirerande mötesplats, ett community, för skönhetsintresserade med bland annat så kallade gamificationinslag, möjlighet att delta i diskussioner och dela tips samt därtill samla intern och extern skönhetsexpertis.

 – Kicks Beauty Talks är ett svar på den efterfrågan vi har sett bland våra kunder som söker efter autentisk interaktion, inspiration och råd både från KICKS egna experter och andra skönhetsintresserade. Vår vision är att Kicks Beauty Talks ska bli den självklara go-to destinationen för alla beautyfantaster. Satsningen går också helt i linje med vår varumärkesplattform More of You, som handlar om att lyfta fram sin personlighet, att våga vara kreativ och visa att skönhet inte handlar om rätt och fel, säger Carola Lundell, CMO på Kicks.

För utformingen av den nya mötesplatsen svarar Kicks i samarbete med den externa partnern franska TokyWoky, som ska ha lång erfarenhet av att bygga internationella community-plattformar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078