23948sdkhjf

Elisabeth Peregi gör Kappahl redo för expansion – så ska bolaget växa

Modekedjans vd om investeringen på 200 miljoner kronor i ny infrastruktur, om varumärkena som ska ta bolaget mot internationell tillväxt och om hur kedjan hanterar butiksportföljen.
Historien om Kappahl startar med en butik i en källarlokal i Göteborg i början av 1950-talet. Per Olof Ahls idé är att klä den svenska kvinnan med mode till rimliga priser. Nyckelplagget är kappan.

70 år senare är västkusten fortfarande basen för Kappahl – Sveriges tredje största modekedja efter H&M och Stadium.

I dag ägs bolaget av börsnot...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157