Historien om Kappahl startar med en butik i en källarlokal i Göteborg i början av 1950-talet. Per Olof Ahls idé är att klä den svenska kvinnan med mode till rimliga priser. Nyckelplagget är kappan.
70 år senare är västkusten fortfarande basen för Kappahl – Sveriges tredje största modekedja efter H&M och Stadium.
I dag ägs bolaget av börsnot...
Elisabeth Peregi gör Kappahl redo för expansion – så ska bolaget växa
Modekedjans vd om investeringen på 200 miljoner kronor i ny infrastruktur, om varumärkena som ska ta bolaget mot internationell tillväxt och om hur kedjan hanterar butiksportföljen.
4
Bilder
”Nu är det dags”, säger Elisabeth Peregi, vd på Kappahl, om bolagets expansion som innebär en investering på 200 miljoner kronor.
Foto: Kappahl
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration