23948sdkhjf

Elisabeth Peregi gör Kappahl redo för expansion – så ska bolaget växa

Modekedjans vd om investeringen på 200 miljoner kronor i ny infrastruktur, om varumärkena som ska ta bolaget mot internationell tillväxt och om hur kedjan hanterar butiksportföljen.
Historien om Kappahl startar med en butik i en källarlokal i Göteborg i början av 1950-talet. Per Olof Ahls idé är att klä den svenska kvinnan med mode till rimliga priser. Nyckelplagget är kappan.

70 år senare är västkusten fortfarande basen för Kappahl – Sveriges tredje största modekedja efter H&M och Stadium.

I dag ägs bolaget av börsnot...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064