23948sdkhjf

Ny digital satsning för Stadium: ”Vi kommer i rätt snabb takt dubbla utbudet online”

Lanserar nya kategorier och ska låta externa aktörer sälja via sportkedjans sajt men leverera från egna lager enligt en ny marknadsplatslösning.

Stadium lanserar digitala marknadsplatsen Stadium Connect och ska ge både stora och små sportvarumärken möjlighet att sälja produkter via sportkedjans webbutik men leverera direkt från partnerföretagens egna lager.

– Vi började utreda möjligheten för en marknadsplats redan för ett par år sedan och har sen dess haft en dialog med ett antal av våra befintliga leverantörer som såg flera fördelar. Vi valde att bygga Stadium Connect på Mirakl Marketplace Platform på grund av dess anseende som en ledande lösning inom branschen. Tjänsten lanserades i början av maj, och under sommaren körde vi igång med ett tiotal partners. Nu märker vi hur intresset växer ordentligt, både bland våra kunder och partners, säger Tommy Resin, head of marketplace på Stadium.

Med den nya satsningen ska sortimentet breddas också med för sportkedjan nay kategorier och områden som surfing, kampsport, fitness och ridsport.I dag möts kunderna av cirka 7 000 till 8 000 produkter i sportkedjans  butiker och över 20 000 produkter online.

– Vi kommer i rätt snabb takt dubbla utbudet online genom Stadium Connect men vi tänker inte stanna där. Våra partners produkter integreras i Stadiums plattform, de har full kontroll på prissättning och vilka produkter de vill sälja. Vi tar hand om kundservice och betalning, men den kanske allra största fördelen är att våra partnervarumärken får tillgång till en målgrupp som lever ett aktivt liv och har ett stort intresse för sport och sportmode, säger Tommy Resin.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11