Superentreprenören till Habits branschdag: "Modee-handeln har blivit tråkig och måste förändras"
Om en vecka, torsdagen den 25 november, öppnas dörrarna till Habit Modebranschens Dag i Stockholm. Åhörarna bjuds på ett heldagsprogram med några av modebranschens främsta profiler. En av talarna är Jarno Vanhatapio, grundare av modee-handelsbolaget Na-kd och bolagets vd. Han kommer att prata om modehandeln på nätet och social shopping 3.0.
– Modehandeln på nätet, som den ser ut i dag, kommer förändras. Den måste uppfinnas på nytt för att den håller på att bli för tråkig. Modee-handeln har sett likadan ut länge. Det är när de flesta hoppar på e-handelståget som det händer. Det är vi som ligger i framkant som ska förändra den. Den behöver skakas om, säger Jarno Vanhatapio, som berättar att hans eget bolag, Na-kd, står inför förändringar.
– Vi kommer göra om Na-kd rätt rejält. Det är ett läge där vi måste förändra oss. Men vi har inte hela facit i dag, säger Jarno Vanhatapio.
Ytterligare nio talare finns på programmet. Lyssna till:
Åsa Sånemyr, vd, Newdaystockholm: ”Förändringsarbete kräver starka och empatiska ledare”
Kristina Lukes, vd Nelly.com: ”Älska din kund”
Henrik Bunge, vd Björn Borg: ”Din egen bästa version”
Elisabeth Peregi, vd Kappahl: ”Tydliga varumärken med närhet till kunden blir vinnare i det förändrade butikslandskapet”
Oliver Edholm, vd Depict.ai: AI inom e-handeln – vad är hype, och vad är inte hype?
Magnus Ohlsson, retailstrateg: ”Modehandeln efter pandemin”
Anna Karin Holck, country retail manager, Vero Moda/Vila: ”Våga vara lokal”
Jarno Vanhatapio, vd/grundare, NA-KD: Modehandeln på nätet 3.0
Mikaela Larsell Aysea, grundare, Hack Your Closet: "Varför cirkulära affärsmodeller gör företag mer lönsamma"
Zari Forslund och Anna Norling, sortimentschef / designchef på Weekday: Att förnya världens mest älskade plagg – kreativitet och cirkularitet är grunden till Weekdays jeansvision
Här hittar du mer information om dagen och anmälan.