23948sdkhjf

Från Webhallen till Åhléns – ska ta den digitala affären till nästa nivå

Kliver på som e-handelschef för Åhléns.

I mitten av februari tillträder Jenny Zeng som ny e-handelschef för Åhléns. Hon kommer senast från posten som e-handelschef på Webhallen och har även internationell erfarenhet i bagaget; från Alibaba Group, Webhallens ägare Komplett Group, EF, Ericsson och Google.

Uppdraget är att öka tillväxten för Åhléns e-handel, bland annat genom att utveckla och anpassa e-handelserbjudandet efter kundens behov och enligt Åhléns varumärkeslöfte. Fokus ligger på kundresan, användarupplevelsen och personalisering. Jenny Zeng tillträder i en alldeles ny e-handelsorganisation som har byggts upp under vintern. 

– Det känns fantastiskt att bli en del av Åhléns i en så spännande tid. Åhléns har en tydlig målbild om att växa e-handeln och jag ser fram emot att fortsätta utveckla den digitala användarupplevelsen med kunden i fokus för att förstärka Åhléns som en given onlinedestination, säger Jenny Zeng i en kommentar.

Enligt Åhléns vd, Annica Hagen, ska Jenny Zeng ta varuhusets e-handelserbjudande till nästa nivå. 

– På Åhléns jobbar vi för att bli Sveriges ledande e-handlare med optimal fysisk närvaro och ska växa kraftigt de kommande åren. Med Jennys ledarskap och unika erfarenhet är jag helt övertygad om att vi kommer att nå vår fulla potential i den utvecklingen, säger Annica Hagen. 

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095