23948sdkhjf

Två butikskedjor kan kamma hem “Årets varumärkesresa”

Jula och Apoteksgruppen har möjlighet att kamma hem "Årets varumärkesresa".

Årets varumärkesresa är ett pris som delas ut av Marknadsföreningen Stockholm till ett företag som åstadkommit en lyckad förflyttning av sitt varumärke genom nytänkande. Förflyttningen ska kunna stöttas av mätningar och analyser som genomförts av tredje part. 

Inför årets upplaga finns två butikskedjor nominerade, Apoteksgruppen och Jula. Även mobiloperatören Tre, som även de finns i handeln och bilmärket Polestar har möjlighet att vinna.  

– Bara att vara nominerad i Årets Varumärkesresa visar att vårt kommunikationskoncept utvecklas i rätt riktning och att vi lyckas addera ett emotionellt perspektiv till vår i övrigt utbudsintensiva marknadsföring. Dessutom innebär det naturligtvis en stolthet för alla oss som jobbar på Jula, säger Julas marknadschef Jonas Järrenfors i ett pressmeddelande.  

Årets pris delas ut den 12 maj i samband med eventet Årets Marknadschef hybrid edition på Rigoletto samt online i plattformen Vvenues. Förutom priset för årets varumärkesresa delas också pris ut till årets marknadschef, årets framtidslöfte och årets disruptör. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063