23948sdkhjf

Glitters vd om uppköpet av Rizzos varumärken: ”Naturligt steg på vår tillväxtresa”

Knappt en vecka efter beskedet om Rizzo Groups försäljning av varumärkena Don Donna och Handsmakar’n till Bergendahl & Son kommenterar Glitters, som ingår i koncernen, vd  Susanne Börjesson köpet. 

Glitters sortiment består i dag av smycken, accessoarer och hårprodukter. Målet är att växa genom att utveckla sortimentet, förbättra erbjudandet till kunden och på så sätt stärka bolagets position på marknaden, enligt ett pressmeddelande.

– Det känns väldigt bra och är ett naturligt steg på vår tillväxtresa, säger Susanne Börjesson, som har varit vd för Glitter sedan december 2017.

Affären med Rizzo AB går därför i linje med den tillväxtstrategi som företaget arbetar efter, skriver bolaget.

– Det känns givetvis väldigt kul att ha möjligheten att förvärva dessa varumärken. Vi har en stark utveckling inom Glitter just nu och ser fram emot att lansera Don Donna och Handsmakar’n i våra butiker, säger Susanne Börjesson, som känner väl till varumärkena sedan tidigare. Susanne Börjesson var nämligen vd för Venue Retail Group, dagens Rizzo Group, under fem år. Hon har även en bakgrund hos samma bolag, då det hette Wedins. Hon var inköps- och sortimentsdirektör för Wedins–koncernen och tog 2009 över som bolagets vd.

Glitter driver 149 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Kvinnliga detaljhandlare i fokus i ny forskning
Ska ha Netonnets kundkommunikation i fokus
Kliver av vd-posten hos e-handlaren efter tre år
Dramatisk konkursökning i handeln
Fristående kedja blir ny medlem hos Bolist
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094