23948sdkhjf

Mios vd om nya butiksformatet: ”Finns orter i Sverige för ytterligare tio butiker”

Med ett nytt mellanstort butiksformat vill möbelkedjan Mio utöka butiksnätet i mindre svenska städer.
I förra veckan öppnade Mio sin sydligaste butik, i Trelleborg. Det var starten på en helt ny formatstrategi på 1 500 kvadratmeter. Möbelkedjans snittbutik är på omkring 3 500 kvadratmeter. Det har även gjorts försök med etableringar på runt 1 000 kvadratmeter, till exempel i Mall of Scandinavia. Men utrymmet har inte varit tillräckligt för att få p...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Onlinehandel – här är listan på vilka län som näthandlar mest
Blank the Hub öppnar i Helsingborgs centrum
Fortsatt ombyggnad i kulturminnesklassat shoppingcentrum
Kliver in hos Meds
Uppstickare drar igång egen e-handel för hudvård
Får ansvar för utvecklingsarbete och it-drift hos apotekskedjan
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.079