23948sdkhjf

Mios vd om nya butiksformatet: ”Finns orter i Sverige för ytterligare tio butiker”

Med ett nytt mellanstort butiksformat vill möbelkedjan Mio utöka butiksnätet i mindre svenska städer.
I förra veckan öppnade Mio sin sydligaste butik, i Trelleborg. Det var starten på en helt ny formatstrategi på 1 500 kvadratmeter. Möbelkedjans snittbutik är på omkring 3 500 kvadratmeter. Det har även gjorts försök med etableringar på runt 1 000 kvadratmeter, till exempel i Mall of Scandinavia. Men utrymmet har inte varit tillräckligt för att få p...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109