23948sdkhjf

Stort missnöje mot danskt e-handelsföretag

Över 250 missnöjda kunder har hört av sig till Konsument Europa och Konsumentverket. Anledningen är danska Formlifes affärsmetoder som upprör kunderna.

Formlife säljer bland annat bantningsmedel på nätet. Många av de missnöjda konsumenterna har beställt gratisprover, provpaket eller välkomstpaket för 29 kronor. Men genom dolda eller finstilta villkor påstås varorna vara en prenumeration där konsumenten har förbundit sig att köpa ytterligare en försändelse för 1 194 kronor. Flera konsumenter har också förvägrats sin lagstadgade ångerrätt och debiterats för den andra försändelsen. Nu har SEB:s dotterbolag Euroline sagt upp sitt kortinlösenavtal med Formlife. Därmed kan inte företaget längre dra pengar från kundernas betalkort och bankkonton.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078