23948sdkhjf

Pressbyrån blir Modebyrån

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Butikskedjan samarbetar med Ann-Sofie Back och fotografen Anders Edström under kommande modevecka.

Pressbyrån blir Modebyrån i samarbete med Ann-Sofie Back internationella modemagsinet Re-Edition och under visningsveckan Stockholm Fashion Week 21 till 23 januari. 

I i anknytning till den ordinarie Pressbyrån på Strömkajen utanför Grand Hôtel öppnar butikskedjan i samarbete med designern och fotografen Anders Edström fotoutställningen Modebyrån. Besökare kommer kunna ta del av höjdpunkterna från modeduons mångåriga samarbete för internationella publikationer som Dazed and Confused, Self Service och Purple Magazine. En utvald del av utställningen publiceras sedan exklusivt i nästkommande nummer av internationella magasinet Re-Edition som släpps under modeveckan i Paris.
- Jag har länge haft ett kreativt utbyte med Anders Edström och vi sitter på ett stort arkiv av både publicerat och refuserat material. Extra kul känns det att Pressbyrån, som i så många år varit modemagasinens hemvist gillade idéen och är med på projektet, säger Ann-Sofie Back i en kommentar.

Bakom idé och koncept står BACK i samarbete med pr-och kommunikationsbyrån Redgert Comms.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs.

Shopgun tar sikte på reklambladen

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Handlarna pessimistiska inför framtiden

Katastrofår för Kappahl

Färre butiksbesök och hård konkurrens sänkte klädkedjan.

Nyhetsbrev

2

Ikeas nya vegankorvar säljer som smör

Arkiv

Mathems vd sågar granskningen

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Ska spåra stulna varor med unik kod.

Stormen mot Mathem växer

Sex av tio kassar hos Mathem är för varma enligt Aftonbladets mätningar, men kedjans egna mätningar visar annat.

DEBATT
Debatt: "Så säkrar vi svensk handel och export"

Thomas Idermark, vd för SIS, vill i en debattartikel se ett större deltagande i standardiseringsarbetet.

Ica vill samla hela privatekonomin i en app

Explosionen: Öppnar 104 butiker

7-9 butiker i veckan öppnas när kedjan nu sätter igång en enorm butiksexpansion för att konkurrera med restauranger och dagligvaruhandel. ”De har nog inte insett hur farliga vi blir”.

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

Inets vd: "Pingvinstången är superviktig"

Om filosofin bakom e-handelsframgångarna.

1

Lågprisraketen öppnar 34 nya butiker

Nu släpper Dollarstore nästa bomb. Öppnar fyra nya butiker samma dag och totalt 30 stycken nästa år. Snacks och dryck går starkt.

Tryckte sedlar i hemkopiatorn

Gick på shoppingtur i Mall of Scandinavia.

Ikea ökar - främst i Sverige

På nytt jobb
Urban Deli snor ny vd från Ica

Axfoods-bolaget Urban Deli rekryterar Icas affärsområdeschef för färskvaror. ”Tar med mig mycket kunskap.”

Här öppnar XL-Bygg öppnar ny anläggning

På nytt jobb
Från Lindex till MQ

Han är modekoncernens nya CFO.

Nilson group och Vagabond skiljer sig

"Uppdelningen har gjorts i samförstånd och med de bästa intentioner för respektive bolag".

”Nu kanske man får andas”

Ny Stora Coop till Stockholm

”Skitmarginaler”

Coop släpper ny e-handelsbomb

På nytt jobb
Amelia Adamo ny ledamot i Apotea

Kommunikationschef lämnar Coop

H&M köper in sig i Klarna

På nytt jobb
Klädvårdsföretag med ny vd

Mall of Scandinavia mot trenden

1

Coops utspel blev en viral succé

Plötsligt vd-byte i Lyko

Delningsekonomi kan ge fler experter

Gallerian vill bli bäst - för hundar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.145